donderdag 28 mei 2015

Boos!!!

Ik ben BOOS, nou ja boos.... Ik weet even niet wat ik met de situatie aanmoet is een betere uitdrukking.

Al 10 jaar hebben we dezelfde provider, eerst voor alleen het internet en met de jaren kwam daar vaste telefoon, televisie en mobiele telefoon bij. Een zogenaamd alles in 1 pakket, met bijbehorende korting natuurlijk ;)
10 jaar zonder problemen en elk jaar een nieuw en goedkoper aanbod dan het vorige jaar. Nooit geen problemen met de verbinding of geen tv signaal, wat voorheen met de kabel regelmatig gebeurde. 10 jaar beviel ik deze provider aan alle bekenden en soms zelfs onbekenden aan. 10 jaar.... als je erover nadenkt moet er ooit een kink in de kabel komen.... en deze kink is nu gekomen..

We hebben ook een tv op onze slaapkamer, omdat we niet van beneden tot boven  overal kabels door het huis wilden, hebben we hiervoor zon grijs kastje van een andere provider. Dit kastje moet je voor het signaal 36 x draaien en verzetten, voordat de sneeuw een keer weg is. We ergerden ons hier gigantisch aan, dus toen onze alles in een provider abonnement afliep heb ik er weer eens een telefoontje aan gepleegd..... Een extra tv kastje boven was niet mogelijk op mijn huidige modem, wel als ik van 20mb naar 40 mb zou gaan en het tv kastje extra zou dan 3 euro extra gaan kosten. Ik:  " nou ja, als jij er een leuk prijsje van gaat maken, doe het dan maar" fout, fout, fout.... Oeps heb ik dit echt gezegd?  Wat krijg ik allemaal dan:

40 mb internet
gratis altijd bellen naar vast en mobiel, vaste telefoon
digitale tv met plus pakket en Filmzenders (filmpakket hadden we altijd al)
met 2 tv kastjes  en een nieuw modem
oh ja en sim only voor mijn mobieltje

Voor dit alles hadden we hetzelfde, alleen 20 mb en 1 tv kastje en betaalden we voor alles 75 euro per maand.
Voor dit nieuwe pakket, dat veel en veel beter zou zijn betalen we 60 euro per maand en de eerste 3 maanden maar 27,50. Dat sprak me natuurlijk meer aan!!!
De , aan zijn stem te horen, leuke man, Bedankte me zelfs nog voor het leuke gesprek wat we hadden gehad en vertelde dat ik een bevestiging zou krijgen en een week voor opleverdatum een pakketje met daarin de nieuwe modem en een extra tv kastje.

Keurig een bevestiging per mail ontvangen en een week van tevoren een opgevouwen kartonnen doos, waar ik mijn oude apparatuur weer in terug kon sturen.  Ik dacht dat ze beide wel tegelijk zouden hebben verstuurd en dat de post iets sneller zou zijn met het bezorgen van de opgevouwen doos dan de pakketbezorging. Ik had immers nog niks gehoord van provider over eventueel vertraging oid. We kregen een berichtje dat ze 28 mei om 18.00 uur mijn bestelling gaan opleveren en dat ik dan ongeveer een half uurtje, tot een uurtje geen gebruik kan maken van de diensten.

Ik heb de afgelopen week lange dagen gemaakt en was niet voor 21.00 uur thuis. Vandaar ook dat ik niet eerder kon bellen. Gisteren wat eerder begonnen op mijn werk en mocht gelukkig eerder naar huis. Dus provider maar gebeld, waar mijn modem bleef........

hij: u spreekt met piet van ......, wat kan ik voor u doen?

ik: Hallo u spreekt met (mij...)
ik: nou mijn bestelling wordt morgen opgeleverd, maar ik heb mijn nieuwe modem nog niet ontvangen

hij: Ja dat is heel vervelend, ga ik even u gegevens erbij pakken, wat is uw postcode en huisnummer?

ik: ..............................................................
hij: oh ja ik zie het al, ja heel heel vervelend

ik: ehhh ja dat zal maar wat is er aan de hand?

hij: nou mevrouw ........, we hadden helaas te weinig nieuwe modems besteld, er was opeens een run op de 40 mb en al die mensen moeten wel een nieuwe modem. Maar gelukkig hebben de eerste mensen nu een modem..

ik: ja, heel fijn voor die mensen, maar ik dan?

hij: nou mevrouw, vandaag of morgen of volgende week, ontvangen we weer nieuwe modems, het gaat om ongeveer 50 stuks die worden gelijk verzonden

ik: okee en wanneer heb ik mijn nieuwe modem?

hij: nou eerst de mensen die 2 weken geleden al niks hebben ontvangen, krijgen hier een modem van en daarna met de andere volgende nieuwe leveringen bent u aan de beurt

ik: en hoelang gaat dat duren?

hij: dat durft ik niet precies te zeggen, we zijn ermee bezig en u ontvangt het zo snel mogelijk

ik: okee en de oplevering van mijn bestelling gaat plaatsvinden op 28 mei?

hij: ja dat klopt

ik: hmmmm okee en wat gebeurt er dan?

hij: nou mevrouwtje (nou ja zeg!!!) dat houdt in dat u vanaf dan geen diensten meer heeft

ik: he wat???? ehhhh ehhhh ehhhh, heb ik dan helemaal niks meer? geen tv, internet en geen telefoon?

hij: dat klopt 

ik: ohhh nou ja dan annuleer de hele handel maar (yesss eindelijk een goeie ingeving op het juiste moment)

hij: nee mevrouwtje, dat kan niet meer, de 14 dagen bedenktijd zijn al voorbij. u kunt wel een vergoeding aanvragen....

ik: Uhhhhh Ehhhhhh Ehhhhh  Ohhhh

hij: als u zo voldoende weet wens ik u nog een fijne avond..... klik

ik: Shit en nu?

In de tussentijd nog 2x gebeld en zelfs vanmorgen nog een keer, en helaas blijft de boodschap hetzelfde. We zijn ook afhankelijk van een derde partij die de modems levert.

Dus als ik een week of 2 of langer onbereikbaar ben, dan weten jullie waarom dit is. Ik lees nog wel een aantal blogjes, maar het leest op je mobiel toch niet zo prettig als op de pc.

We moeten het positieve er maar van inzien: weinig stroom gebruik de aankomende weken, doordat we geen gebruik kunnen maken van tv, internet en telefoon, dus alle stekkers gaan ook uit het stopcontact.
Daarbij is het goed voor de sociale contacten en voor het gezin, veel bordspelletjes zullen er worden gedaan.
Daarnaast heb ik natuurlijk geen excuus meer on niet te gaan opruimen, schoonmaken en te sporten, want wat moet je anders...
Acht ja, misschien gaat het wel zo leuk zijn, dat we straks het hele abonnement gaan opzeggen...toch?


                                                                  foto van het www

8 opmerkingen:

  1. Als ik het goed begrijp heb je wel een mobiel abo, ( anders lijkt het me echt niet top ) dan ben je voor nood in ieder geval bereikbaar en kan je je nog goed reden ( als je dingen moet regelen etc... ) Zelf zou het me dan niet veel uitmaken, ik heb zelf ouderwets ( maar erg relaxt ) een desktop die een half uurtje per dag aanstaat. Deb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukkig heb ik nog wel een mobiele telefoon en als er nood is kan ik wel bellen. Kan ik gelukkig de klantenservice elke dag bellen waar mijn modem blijft :P

      Verwijderen
  2. Nou jaaaahh!

    Zou ik ook best wel beetje boos om zijn hoor! Ook al proberen wij steeds minder gebruik te maken van alle apparaten, de keuze moet toch zeker bij jezelf blijven.. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet je wat het is, het gaat me niet om die paar weken niks kunnen gebruiken, maar dat er niks over gecommuniceerd wordt stoort me het meest. Ze hebben alle gegevens van me, huisnummer, mobiel nummer , 2 e-mailadressen en nog moet ik zelf 1 dag van tevoren bellen waar het blijft, terwijl ze al een tijd ervan op de hoogte zijn dat die modems niet op voorraad zijn. Er staat niks op hun website, ze hebben zelfs geen mail gestuurd, behalve een berichtje dat mijn nieuw abonnement opgeleverd gaat worden en op welke datum en tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar waarom stuur je de hele handel dan al terug als je de nieuwe modem nog niet hebt? Dat is iets wat ik geweigerd heb. Eerst alles aan de praat, daarna kun je alles terug krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb gelukkig nog niks teruggestuurd, ik heb alleen de doos ontvangen waarin ik het terug kan sturen. Maar onze huidige modem kan de 40mb niet aan en zal het daarom niet doen

      Verwijderen
  5. Wat vervelend voor je zeg. Maar misschien kun je er inderdaad een interessant experiment van maken? Sterkte!


    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen