vrijdag 22 mei 2015

druk in mijn hoofd

Ik heb het druk, nou ja. Je kunt het zo druk maken hoe je zelf wilt, maar in mijn leven en vooral in  mijn hoofd is het druk.

Eigenlijk heb ik niks te klagen. Mijn werk gaat goed en het ziet er niet naar uit dat daar voorlopig verandering in gaat komen. Dus geen ontslagen of andere narigheid, dus waarom klagen zou je denken, nou ik ben van mezelf redelijk ambitieus. Ik wil veel in korte tijd en dat gaat helaas niet, ik wil sneller en meer in mijn werk.Volgende week heb ik een gesprekje gepland met de manager om te kijken of er meer mogelijk is. We wachten af....

Zoonlief is doof geboren, na 3,5 jaar kwamen ze hier pas achter en al die tijd hebben ze ons laten aanmodderen. Hij is een aantal keren geopereerd en hij blijft slechthorend, maar helaas is hij uitbehandeld en zal hij ermee moeten leren leven.  Maar doordat hij dus 3,5 jaar niet heeft kunnen horen heeft hij wel een ontwikkelingsachterstand. Hij zit inmiddels in groep 2 en daar gaat het niet zo goed. Hij komt niet zo goed mee met de lesstof (thuis wel) omdat hij door alle drukte in de klas (groep 1 en 2 gecombineerd) snel afgeleidt is en niet alles hoort. School zelf heeft al alles voor hem gedaan zodat hij zoveel mogelijk meekrijgt.
Ook is hij nog heel speels en vind het leren zelf niet erg leuk. Thuis doet hij het wel.
School zit nu in dubio, wel of niet naar groep 3 laten gaan. We hebben nog een paar weekjes onderwijs te gaan tot de zomervakantie en school is er nog niet uit.
Wijzelf willen zoon erg graag naar groep 3 laten gaan, vooral omdat het daar rustiger is in de klas en wij denken dat dit voor hem beter is.
School heeft iemand voor aangepast onderwijs ingeschakeld en die mag nu gaan beoordelen of zoon naar groep 3 mag, en of hij met de reguliere methode mee mag gaan doen of speciaal voor hem aangepast.
Daar loopt mijn hoofd dus even van over, na al die 6 jaar nog steeds geen duidelijkheid. En speciaal onderwijs komt hij niet voor in aanmerking omdat hij 'onvoldoende"gehoorverlies heeft aan zijn linkeroortje -25 db en ondergrens is -30 db, dat rechts -60 db heeft doet er niet toe....Door zijn aandoening is het niet mogelijk om gehoorapparaatjes te krijgen of een baha.
We vallen overal tussen wal en schip: te goed voor speciaal onderwijs, te slecht voor basisonderwijs enzv.

Verder zit ik nog steeds met de hele situatie met mijn vader in mijn maag. Hij is inmiddels bijna 65 en heeft zijn hele leven al gezondheidskwaaltjes gehad, hoge bloeddruk, cholesterol, suikerziekte enzv en hij heeft ook niet het eeuwige leven..... Daarbij heeft hij nog steeds een relatie met mijn (ex) stiefmoeder, en met haar wil ik echt nooit meer iets te maken hebben. Een erg moeilijke situatie, waar ik het erg moeilijk mee heb en wat mij erg veel verdriet doet, vooral voor mijn zoon, omdat opa wel prachtige fotos van hun samen op facebook heeft staan (om vrienden te laten zien wat voor super opa hij is), maar zijn kleinzoon compleet heeft afschaft en hem al meer dan 1,5 jaar niet heeft gezien. Doet me veel pijn en verdriet.

Verder ben ik nog steeds aan het opruimen, het gaat niet snel, maar langzaam maar zeker merk ik dat het huis leger word. Vorige week nog 2 bananendozen naar een azc gebracht met allemaal kinderspeelgoed en puzzels. Ze waren er echt heel erg blij mee.
Verder weer heel wat kinderkleding en schoenen en spulletjes op MP gezet. Het gaat niet erg snel, maar het druppelt langzaam binnen (nou ja spullen weg en geld binnen ;) )

Ik heb zelf een heel leuke FB groep gevonden: jongenskleding veiling. Je plaatst een foto en wie na 24 uur de laatste bod heeft geplaatst heeft de kleding gewonnen. Ik heb al echt een paar hele leuke dingen "gewonnen". En er staat heel veel leuke nieuwe (merk)kleding op.
Zo heb ik voor de zomer een erg leuk nieuwe korte spijkerbroekje en nieuwe lange broek gewonnen voor 2 euro, plus verzendkosten van 2,76.
En een heel pakket met blousejes en shirtjes voor aankomende zomer voor 2,50 plus 4 euro verzendkosten. Echt een aanrader.  Niet teveel gaan bieden want dan is mijn huis sneller vol als dat ik hem leeg heb.......


Nog even doorbijten en dan een aantal dagen ontspannen ertussenuit.

                                               plaatje van het www

2 opmerkingen:

  1. Wat lijkt me dat lastig zeg dat je zoontje overal tussen valt. Is het niet mogelijk dat hij na de vakantie een start maakt in groep 3 en mocht het toch niet goed genoeg gaan een wissel van klas, Of misschien is het mogelijk les met een kop telefoon? Zodat hij de les stof beter hoort? De lerares die een headset draag tijdens belangrijke uitleg oid? Ach ik denk maar hard op mee. Succes met de situatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien mag ik een tip geven! Ik weet niet of je zoon een gehoorapparaat draagt?
    ik sta zelf voor groep 3 en heb een leerling die slecht hoort. Aan zijn gehoorapparaat zit een heel klein apparaatje (zit aan de onderkant in zijn gehoorapparaat gestoken) die in verbinding staat met een microfoontje dat ik draag. Andere kinderen horen dit niet en ik kan als ik met andere kinderen werk en de uitleg niet voor hem nodig is het apparaat uitzetten. Ideaal voor een slechthorend kind die juist zoveel mist bij het opstarten van het leesproces.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.