dinsdag 2 januari 2018

update spaarplan van 2017

Op 1 maart schreef ik dat we een spaarplan hadden om nog in 2017 (10 maanden) 10.000 euro te gaan sparen. Dit schreef ik hier.


Het jaar is nu bijna ten einde en ik wilde jullie laten weten dat we het qua saldo op de spaarrekening niet hebben behaald, op dit moment staat er iets meer dan 6000 euro op de spaarrekening.


Het mooie is wel dat we inmiddels al een eerste extra aflossing hebben gedaan op onze hypotheek van 1500 euro. En deze maand gaan we nog een extra aflossing doen van iets meer dan 150 euro, zodat onze hypotheek in het nieuwe jaar precies 140.000 euro is. Dan hebben we in 10 maanden toch, inclusief verplichte aflossing 5000 euro afgelost.


Dus qua spaarrekening hebben we het niet gered.
maar voor ons gevoel hebben we het qua spaarsaldo niet slecht gedaan, beter kan het natuurlijk altijd. Maar we komen toch gemiddeld op een spaarsaldo van iets meer dan 600 euro per maand. En dat met een modaal inkomen, vind ik toch prima gedaan.


Dit jaar viel voor ons echt niet mee. Lekkage tot 2x toe in de woning, nu weer een ondergelopen kruipruimte, een doorslaande muur, scheuren in muren. Zoon die weer geopereerd moest worden aan zijn oren. En die verschrikkelijk werd gepest op school. Man zijn knie versleten. Ik heb gemiddeld maar 2 dagen per week gewerkt ipv 3 dagen per week. Ikzelf echt niet lekker in mijn vel zitten. De onzekerheid voor mij qua baan. En dan niet te vergeten onze auto, waarvan we dachten dat het een goede koop zou zijn en ons jaren plezier op zou leveren...Het verhaal lees je hier


Maar de belangrijkste les die ik heb geleerd in 2017, is dat je gezin en familie toch het belangrijkste van alles is. Ook al zit je er doorheen en zie je het echt niet meer zitten, een lach van je kind(eren) of je man die zegt dat alles weer goed komt is toch vele malen belangrijker dat het saldo op je spaarrekening of de nieuwste gadgets en een luxe rijdende  auto.


Tijd voor 2018 zou ik zou zeggen.
Dat deze voor iedereen maar een geweldig jaar mag worden..



3 opmerkingen:

  1. Groot gelijk hoor, gezondheid is het aller aller belangrijkste! Goed gedaan hoor ondanks dat het doel niet is behaald. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezondheid is niet te koop! Fijn dat je toch nog heb kunnen aflossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.