dinsdag 12 april 2016

ahhh nee, het zal toch niet?

Het hypotheek verhaal gaat verder..... en verder......en verder.....

Omdat het ons zelf niet lukte om bij verschillende Duitse banken een hypotheek te krijgen hebben wij nu een dame van de bank: deze dame doet namens ons de onderhandelingen over de hypotheek met verschillende banken. Misschien dat het voor deze Duitse dame makkelijker is om een hypotheek voor ons te verkrijgen dan  dat we zelf als Nederlanders naar een Duitse bank gaan...

Deze dame van de bank is inmiddels al bij 7 verschillende banken geweest en van de 7 , zijn er 6 die eigenlijk al gelijk aangaven niet met Nederlanders in zee te willen gaan... hoezo discriminatie !!!
Er was echter een bank die aangaf geen bezwaar te hebben en is ook bereidt ons een hypotheek te geven mits ik een vast contract of intentie verklaring kan overleggen. Helaas is dat voor mij dus niet mogelijk, aangezien ik bij dit bedrijf pas vorig jaar november begonnen ben.  Chips en vloek en nog maar een keer chips...en doe dan nog maar een keer vloek erachteraan..
Deze bank heeft wel aangegeven dat ze het zeer knap vinden dat wij , als nog jonge mensen , genoeg geld bij elkaar hebben kunnen sparen om het stuk grond zelf te financieren, helaas kopen we daar geen huis van..
Ik heb nog wel bij mijn werkgever kunnen regelen dat ze een schriftelijke verklaring hebben opgesteld, waarin staat dat ze de intentie hebben om mijn contract, als deze afloopt,  te gaan verlengen. 
De dame van de bank heeft het naar  de bank gestuurd gisteren en nu is het (weer) afwachten of de bank daarmee akkoord gaat. En of er überhaupt een bank is die ons als Nederlanders een hypotheek wil geven.

Het is hier alles behalve relaxt en de spanningen gieren de laatste weken echt door ons lijf.

3 opmerkingen:

  1. Ik snap niet dat jullie zo veel moeite hebben om een hypotheek te krijgen. Heel bijzonder! Al zoveel Nederlanders zijn jullie voir gegaan. Ik heb je al eens een mail gestuurd en mijn hulp geboden, maar geen reactie ontvangen. Het aanbod staat nog stees.
    Succes! Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij snappen het ook niet. Vanaf 21 maart jl zijn de regels mbt een hypotheek in duitsland aangescherpt, waardoor het zelfs voor Duitsers moeilijk is om een hypotheek te krijgen. Wij hebben eigen geld en dat geld is genoeg om het grundstuck en bijbehorende kosten te dragen, maar dan nog zouden we een financiering moeten hebben van zo'n 250000 euro. Ik ken veel mensen die over de grens zijn gegaan, die hebben een hypotheek van max 150 duizend. Als wij minder hypotheek nodig hadden gehad was het ook geen probleem geweest en hadden we al een hypotheek gehad. Ik zal je e-mail gaan lezen ( ik kijk niet regelmatig op dit e-mailadres )

      Verwijderen
  2. Jeetje zeg, wat een gedoe! Ik leef met je mee!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.