schouders eronder

Even terugkomend op mijn vorige blog.
Ik heb nu wel echt door dat er iets moet veranderen.
Ik heb een aantal gratis apps op mijn telefoon geinstalleerd, een om je gewicht bij te houden.
daar kwam uit dat mij ideale gewicht 66.4 kilo zou zijn. Dat is iets wat ik nog niet zo snel zie gebeuren, laten we eerst beginnen met 80 kilo, en dan kunnen we altijd nog verder kijken.....
Ook heb ik de eetmeter geïnstalleerd, dit is een app van het voedingscentrum waarbij je per dag en per maaltijd in kan vullen hoeveel je eet en wat je eet en hoeveel calorieën dat zijn.
Ik dacht altijd dat ik weinig calorieën binnenkreeg omdat ik weinig at, blijkt dat even een vergissing.....
Ik at soms maar 1 maaltijd per dag, maar wel zoveel dat ik meer dan 2000 calorieën binnenkreeg, en al dat frisdrank er nog bovenop, geen wonder dat ik zo zwaar ben, het kwartje is nu wel gevallen.
Ik ben nu totaal van de frisdrank en de suikers afgestapt. Ik drink alleen nog maar water, thee met zoetje en vers vruchtensap (ik ben geen fruit eter, dus verwerkt mijn 2 stuks fruit in een sapje), mocht ik tussendoor echt honger gaan krijgen, kan ik altijd het fruit nog gaan eten ipv in een sapje

ik zal eens schetsen wat ik gisteren heb gegeten:

ontbijt:
2 plakjes zuurdesembrood (volkoren) met 48+ kaas
2 koppen thee met een zoetje

lunch:
500 ml yoghurt 
mango-sinaasappel sap (zelfgeperst met de sapcentrifuge) 500 ml (een hele mango en 4 sinaasappels)

diner:
witte rijst met stoofpot van rundvlees, verschillende groenten en snijbiet (uit eigen tuin)


gedurende de dag 2 liter water.

ik heb een half uurtje gefietst

ik ben niet van plan om mij elke dag te gaan wegen, 1x per week vind ik voldoende.

Ik heb uitgerekend dat ik gemiddeld rond de 1500 kilocalorie per dag zit, en dit vind ik goed vol te houden, af en toe wil ik mijzelf toch iets lekkers kunnen gunnen ook.

Ik hoop dat ik hiermee gemiddeld 0,5 tot 1 kilo per week af kan vallen.

Ik hou jullie op de hoogte.


Mijn financiën gaan goed, alle schulden zijn weg, dus ik heb wat ruimte om te gaan sparen nu.
Mijn vakantiegeld heb ik besteed aan een  (tweedehands) nintendo spelcomputer voor mijn zoontje. Hij wilde die al heel lang, heel graag hebben en omdat we weer de medische molen met hem in moeten gaan (hij krijgt dus geen BAHA omdat zijn gehoor weer iets verbeterd is, dus nu kijken welke andere opties er nog zijn.....zucht...zucht....zucht......en nog een zucht)
besloten om hem die te kopen, de schade was €22 inclusief alles, dus dat viel reuze mee. Verder de zwemlessen tot en met september betaald
Verder heb ik mijzelf verwend met 2 kaartjes voor het theater in oktober dit jaar, en heb alvast wat rekeningen van volgende maand voldaan, de rest staat op de spaarrekening

Reacties

  1. Realiseer je je wel dat je met je lunch al aan een dikke 500 cal. zit, tenminste als je magere yoghurt neemt, anders is het nog meer. Vooral fruitsapjes zijn verraderlijk, je krijgt veel meer cal. binnen dan je denkt terwijl het niet verzadigt en bovendien hoofdzakelijk fructose bevat, een suiker die je moet vermijden als je wilt afvallen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet teveel sappen nemen. Dat zijn stiekeme dikmakers. Veel suikers. En ze vullen veel minder dan als je het fruit zou eten.

    En als diner vooral groenten. Rijst/aardappels/pasta zijn bijgerechten. Geen vervoermiddel voor groenten.

    En blijf bewegen! Je lichaam zal na een tijdje wennen aan de verminderde inname van calorieën. Zorg dat je spieren opbouwt. Spieren verbranden calorieën. Vet verbrandt niets.

    Veel succes en hou ons op de hoogte. En als het eens een keer misgaat, wanhoop niet en begin weer opnieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent je er iig wel bewust van dat je verkeerd en te ongezond at! En das ook wat waard. Net als de schrijvers hierboven, denk om het fruit! En vooral mango en bananen zijn dikmakertjes. Appels kun je prima eten, daar zit niet zo heel veel in! Komkommerplakken met eventueel een dipje van yoghurt en verse kruiden erdoor kan ook prima.

    En wat goed dat je je vakantiegeld voor een deel leuk hebt besteedt en een deel hebt gespaard! Geeft je vast en zeker een superrijk gevoel. Succes met je eetpatroon en probeer idd elke dag even een half uurtje extra erbij te bewegen. Ga ff lekker een blokje om in de buurt of samen met je zoontje een stuk wandelen door de natuur...scheelt allemaal weer!

    Groetjes Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel rauwe groentes want dat vult lekker en kun je in principe de hele dag eten (zonder dressing!)
    Alle voedsel vermijden waar glucose-fructose stroop zit en dat zit in heel veel dingen, lees maar eens wat labels. Ook in limonade. Het zorgt dat je lichaam GEEN seintje krijgt dat je voldoende gegeten hebt en dan blijf je maar dooreten. Je moet er maar eens op googelen, er is veel over te vinden, ook op youtube.
    Ook witte rijst en pasta is geen goed idee als je aan het lijnen bent, neem de volgraan variant die vult ook beter.
    En inderdaad de hele vrucht is beter dan het sap. Ik gooi mijn sinasappels heel in de blender als ik een smoothie maak, heb je al het goede van de vrucht. Je hebt er dan ook langer plezier van, in de zin van minder snel weer honger.
    Zuivelproducten, vlees en vis met mate omdat ze in ook niet al te best voor je zijn.

    Succes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. natuurlijk is het heel verstandig om je voeding in de gaten te houden als je af wilt vallen, maar wat ik mis in je verhaal is wat je aan beweging doet , want alleen minder en gezonder eten is niet voldoende als je af wilt vallen , je zult toch ook meer moeten gaan bewegen. dat hoeft niet perse een sport te zijn, dat kan ook gewoon wandelen en of fietsen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yoghurt met stukjes appel en walnoten is beter dan yoghurt met sap van twee sinaasappels en een mango...een halve liter yoghurt vind ikzelf erg veel, is voor mij wel twee porties.
    Zorg dat je repen paprika en wortel in de koelkast hebt, dat zijn prettige tussendoortjes die weinig calorieen hebben en goede vezels en vitamine.

    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed dat je begonnen bent met lijnen. Misschien komt het dat je nu de rust ervoor hebt omdat de schulden weg zijn. Ik wens je veel succes.
    Ben zelf ook begonnen met een app op de telefoon. Het werkt perfect. Ik hoef alleen niet zo heel veel af te vallen.
    De kaas kun je ook omwisselen voor 30+ kaas. Scheelt ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

als er iets tegenzit, zit echt alles tegen

Hoe gaan we 10.000 euro sparen?

het loopt altijd anders dan gedacht...