zaterdag 29 maart 2014

verjaardagsboodschappen

Morgen ben ik jarig, dus heb ik deze week wat extra boodschappen moeten doen.
Naast de extra drankjes, de meeste mensen komen smorgens en smiddags, dus er word alleen koffie, thee en fris gedronken. 2 taarten gekocht, normaal maak ik alles zelf, maar voelde me de afgelopen dagen niet zo lekker, dus besloten om 2 kant en klare taarten te kopen. Ook extra dingen in huis gehaald als hapjes bij de borrel (fris dus ;) ).
Daarnaast serveer ik een lekkere verse kippensoep.
Mijn boodschappen deze week: ik heb gewoon mijn budget van €50 aangehouden.

product                                     winkel                                   kost
4 bekers yoghurt  a 500 ml         aldi DE                                 €1.80
romana sla 2 krop                      aldi DE                                €0.59
roomvlaai   heel                          lidl  DE                              €2.99
aardappels 5kg                          netto                                   €2.49
2 bossen peen,1kg                    netto                                    €0.49
gedroogde worstjes 10 stuks     netto                                     €2.20
farmersalade                             kaufland                              €0.99
eiersalade                                 kaufland                              €0.89
gerookte zalm 200 gr                kaufland                               €2.99
garnalensalade                          kaufland                              €1.79
eieren 10 stuks                         kaufland                              €0.99
kaas plakken 600 gr                 kaufland                               €2.74
appels 6 stuks                         kaufland                               €0.89
aardbeien 500 gr                     kaufland                               €0.99
bio bananen 6 stuks                kaufland                                €1.05
verse runderhamburgers 4 st.  kaufland                                 €1.98
kippenpoten 1.1 kg                 kaufland                                €2.84
kippenham                             kaufland                               €1.72
kippenbraadworst 10 st.         kaufland                                 €1.85
kippenleverworst                    kaufland                                €0.99
bienenstich taart heel              kaufland                                €4.59
runderrrookvlees 2x               aldi NL                                   €2.90
kipgrillworst                          aldi NL                                   €0.95
komkommer 2x                     aldi NL                                    €0.50
witte druiven                         aldi. NL                                  €1.19
roomkaas                             aldi NL                                   € 0.65
verse roomkaas                    aldi NL                                    €0.59
melba toast                          aldi NL                                   €0.85
maisbrood                           jumbo                                     €1.79
tortilla's                               jumbo                                    €1.29+
totaal                                                                               €46.07

zoals te zien, keurig binnen budget gebleven, maar dat komt ook deels doordat ik in de vorige weken al frisdrank enzv had gekocht.
Voor wie het is opgevallen: Wij eten geen varkensvlees, ik had het jaren niet gegeten, ik heb het na mijn scheiding wel geprobeerd, maar als ik het eet krijg ik er last van, dus ben maar weer teruggegaan naar het eten van kip en rundvlees.
Nu eerst lekker van het zonnetje genieten, ik denk dat ik nog even mijn ramen van de buitenkant ga doen en dan eten koken en alvast wat dingetjes voorbereiden voor de hapjes voor morgen oa de tortilla's met sla, roomkaas en zalm...
Fijn weekend iedereen.

3 opmerkingen:

  1. Veel plezier op je verjaardag! Het wordt morgen een stralende dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast van harte gefeliciteerd! Inderdaad, je hebt een prachtige dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag gewenst!
    Goed van je om eerder al wat in te slaan en je nu gewoon uitkomt met je budget!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.