dinsdag 9 juni 2015

thuiskomen

Wat is er nou leuker om na een paar dagen er tussenuit te zijn geweest, weer heerlijk op je eigen bed te slapen? of op je eigen bank te gaan zitten? je dierbaren weer te zien? 
Ik vind thuiskomen na een paar dagen weg toch wel het leukste wat er is.......

Behalve dan de vieze was...... wassen, ophangen, drogen en strijken. Wat dat ben ik nu aan het doen.... 

En heel erg raar, maar altijd als ik aan het strijken ben, laat ik mijn gedachten te vrije loop: wat wil ik met mijn leven? wat wil ik veranderen? ben ik wel gelukkig met sommige dingen? Vaak word ik hierbij overvallen door vele emoties en angst.

Ik ben zeer gelukkig met mijn vriend en zoon, maar niet waar we op dit moment wonen: dus zijn we op dit moment flink bezig met het kijken naar koophuizen en hypotheken en banken. We hopen dit jaar nog een handtekening te hebben gezet....

Mijn werk, de werkzaamheden zijn leuk en uitdagend, maar de manier waarop er met mensen om wordt gegaan, gaat me steeds meer tegen staan:  dames die contact hebben met de manager, krijgen andere functies binnen het bedrijf, terwijl je weet dat ze slechter presteren dan anderen die er al jaren werken. Dit heeft mij doen besluiten om maar eens goed om me heen te kijken en wat vacatures te gaan zoeken....

De situatie met mijn vader heeft echt zijn dieptepunt bereikt, hij heeft weer allerlei foto's van mijn zoon lopen delen op FB en ik was er zo klaar mee dat ik hem heb verwijderd van mijn FB.

Tijd om weer eens verder te gaan met strijken en kijken of ik ook oplossingen kan bedenken tijdens het strijken....

2 opmerkingen:

  1. Heb je je vader ook verteld waarom je hem hebt verwijderd op FB? Ik gok dat hij het niet snapt (oostindisch doof waarschijnlijk).
    En wat weerhoud je ervan contact te hebben met de manager (en tegelijk goed werk te doen)? Als je tijdens het strijken goed naar je eigen weerstand kan kijken, kan je jezelf waarschijnlijk meer en meer op de juiste (assertieve) manier in het leven zetten.
    Sterkte met je plannen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.