dinsdag 30 juli 2019

het einde van mijn baan

Mijn contract bij mijn huidige baan liep door tot 1 juni 2019.
Op 2 mei ging ik met zwangerschapsverlof. En op 1 mei kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd zou gaan worden. Ik kreeg een smoes te horen, dat ze over zouden gaan op alleen vaste medewerkers.
Op 1 mei ging er ook een vacature uit voor mijn functie met een tijdelijk contract.
Natuurlijk wist ik dat ze mijn contract niet zouden gaan verlengen ivm mijn zwangerschapsverlof, maar ik had toch liever gehad dat ze eerlijk tegen me waren geweest en me de waarheid hadden gezegd, dan een smoes te verzinnen. Dit viel me echt rauw op mijn dak.


Op dit moment geniet ik nog van mijn zwangerschapsverlof. En mijn WW uitkering is inmiddels aangevraagd en goedgekeurd. Ik ben in de gelukkige positie dat ik tot volgend jaar gebruik mag maken van een WW uitkering. Alhoewel ik hoop voor die tijd alweer een leuke baan te hebben gevonden.

4 opmerkingen:

  1. Wat ontzetten vervelend! En kan mij goed voorstellen dat de manier waarop absoluut geen schoonheidsprijs verdiend! Nog een fijn verlof gewenst en hopelijk ben je voor je het weet weer aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kon je niet wachten met zwanger worden nadat je contract evt voor onbepaalde tijd werd verlengd? Geen enkele werkgever zal het tijdelijke contract van een zwangere vrouw verlengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas had ik die mogelijkheid niet. De zwangerschap was niet geheel gepland. Wel zeer gewenst uiteraard.

      Verwijderen
    2. Dat is niet helemaal waar anoniem,4 jaar geleden was ik een maand in dienst toen ik erachter kwam dat ik onverwacht zwanger was, een maand na m'n verlof werd m'n contract gewoon verlengd met inmiddels een vast contract

      Verwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.