woensdag 28 oktober 2015

het zit erop

Na 8 weken een fulltime cursus te hebben gehad, heb ik gisteren mij eerste echte werkdag gehad..
Ik vond 8 weken fulltime echt vermoeiend en zwaar met al die tussentijdse toetsen (als je een toets niet haalde viel je af en weg was je uitzicht op een baan).
Gelukkig heb ik alle 8 de toetsen overleefd en mijn beloning is een baan met een contract van 1,5 jaar.
Dus voorlopig zit ik even goed. Het fijne van dit alles is dat het financieel toch wel maandelijks wat extra oplevert ten opzichte van mijn vorige werk. Ik werk hetzelfde aantal uren, maar toch levert het ons netto ongeveer 300 euro per maand meer op.
Ook betaald mijn werkgever mij volledige reiskosten, terwijl mijn vorige werkgever mij een deel hiervan vergoedde, daardoor moesten we wekelijks 1,5 volle tank benzine zelf bekostigen (een volle tank benzine in Duitsland kost ongeveer 70 Euro).
Wij tankten toen voor 500 euro per maand, dus bijna mijn hele loon ging op aan benzine, wel schrikbarend om het zo op papier te zien..
Nu ik alles vergoedt krijg, tanken we voor 120 euro per maand en dan gaat vriend ook nog met de auto naar zijn werk elke dag.

Afgezien daarvan heb ik 2 maanden (bijna) fulltime loon gehad, soms was ik een enkele dag vrij of een halve dag. Daardoor hebben we 2000 euro door kunnen sluizen naar onze spaarrekening. En heb ik mezelf getrakteerd op wat leuke dingen. Ik heb mezelf een paar heerlijk warme winterschoenen cadeau gedaan en van vriendlief kreeg ik dit:



Ik wilde deze al een aantal jaar, maar in het huis waar we op dit moment wonen vindt ik hem gewoon niet passen (om eerlijk te zijn ben ik ook bang dat hij smorgens bij het wakker worden niet meer in onze tuin staat!)

Nu onze droom van een eigen huis in Duitsland steeds dichterbij komt...... We hebben vandaag onze derde bezichtiging bij hetzelfde huis... Vond vriendlief dat ik het verdiende na al die werken hard werken.
Ik ben er erg blij mee, we moeten natuurlijk nog zien hoe snel alles gaat bij de aankoop van de woning, maar als alles volgens planning gaan zullen we voor het einde van dit jaar de woning hebben gekocht..

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk dat je alle toetsen hebt gehaald en nu een vaste baan hebt! Gefeliciteerd!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.