donderdag 21 augustus 2014

pfffff al dat geregel.....

Ik heb bijna mijn eerste werkweek eropzitten. Vorige week een fulltime cursus gehad en nu zit mijn eerste werkweek er bijna op.
En ik kan nu al concluderen: ik vindt het leuk. Meestal weet ik na een week wel of ik een baan leuk vind of niet en dit bevalt goed  Ik mag grotendeels mijn eigen beschikbaarheid plannen en daar ben ik heel erg blij mee.
Pfff maar wat is het een geregel en geplan rondom de opvang van mijn zoon.
Hij heeft een gastouder, maar die moet vanaf een andere woonplaats komen rijden, dus die is veel tijd kwijt met heen en weer reizen en ik moet alles met het openbaar vervoer doen, wat me ook zo'n 2 uur per enkele rit kost. Ik woon in een klein dorpje, waar er (nog lekker boers) maar 1x per uur een bus voorbij komt, heb je die gemist, heel erg jammer, dan moet je dus een uur wachten tot de volgende.

Dus na een week proberen ben ik erachter gekomen dat die gastouder toch niet de meest ideale oplossing voor mij is, ik moet soms tot 8 uur s'avonds werken en dat betekend dat ik pas om 10 uur thuis ben en dan moet de gastouder mijn zoon nog terug naar huis brengen, geen goede oplossing dus.

Dus heb ik even mijn oren te luisteren gelegd en ik hoorde dat ook mijn zoon zijn basisschool buiten en voorschoolse opvang aanbiedt: ideaal gewoon. Hij wordt door zijn eigen juf naar de BSO gebracht (zit in hetzelfde gebouw) en ik kan hem s'avonds lekker om 6 uur ophalen en het is voor mij letterlijk naast de deur, dus beter kan het niet. En die avond dat ik moet werken, past zijn vader op hem.
Er is weer een last van mijn schouders gevallen hiermee......

Vanaf volgende week gaat de opvang in dus ik ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen...

Ik heb op mijn werk wel aangegeven dat ik minder zou willen werken. Ik werk nu 32 uur, verdeeld over 5 dagen en merk dat dat voor mij en mijn zoon teveel word, ik zie hem amper meer.
En dat wil ik hem en ook mijzelf niet aandoen, de tijd vliegt al voorbij, ik zou het zonde vinden om zoveel ontwikkeling van mijn zoon te missen, alleen voor een paar extra centen.
Ik heb nu aangegeven dat ik graag 28 uur zou willen werken, verdeeld over 4 dagen.
Financieel is dat voor mij ook nog te behappen.

In mijn (spaarzame) vrije tijd, ben ik nog steeds aan het uitzoeken, opruimen en marktplaatsen...
Voor mijn gevoel houdt het niet op..... Maar ik wil een net en opgeruimd huis, dus dan zou ik even door moeten pakken, en het levert ook lekker wat extra centjes op.
Nu ik weer aan het werk ben, merk ik pas hoe vol het is mijn huis is, vooral met schoonmaken. Het lijkt wel eeuwen te duren voordat alles schoon is.
Ik wil in zo min mogelijk tijd, zoveel mogelijk in het huishouden kunnen dus, dus dat betekend voor mij weg met overbodige spullen en hoera voor  ruimte en vrijheid.......

1 opmerking:

  1. Als je al flink wat uren moet werken en tijd over wil hebben om gewoon gezellig met je zoon door te brengen, dan is een opgeruimd huis wel heel handig. Succes met je opruimklus!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.