maandag 17 maart 2014

mijn doelen voor 2014

Ik wil hier mijn doelen voor 2014 met jullie delen:

financieel:
  1. Mijn financiën op orde krijgen.
  2. een maandplanning maken: ik heb nu al wel een maandplanning, maar me eraan houden vind ik nogal lastig
  3. schulden aflossen, t.z.t. zal ik hier een lijstje maken met een overzicht van al mijn schulden
  4. buffer opbouwen van minstens €250, zodat ik als er een apparaat stuk gaat ik een nieuwe aan kan schaffen
 mijzelf:
  1. afvallen, ik ben echt veel te zwaar, minstens 40 kilo te zwaar en wil proberen door gezonder te eten en meer te bewegen minstens 10 kilo af te vallen dit jaar. Snoepen doe ik heel weinig en ik eet ook zeer gezond, ik kook zonder pakjes of zakjes, maar mijn grootste struikelblok is echt frisdrank. Ik kan er wel 4 glazen per dag van op.
  2. mijn doelen en dromen op gaan schrijven en stappen zetten/ een begin maken met het realiseren ervan. Ik wordt deze maand 28 en vind dat het wel een tijd word om mijn dromen te gaan realiseren
  3. Meer voor mijzelf gaan opkomen. In mijn huwelijk werd ik altijd als een voetveeg behandeld en werd ik niet in mijn waarde gelaten. En ik heb van mijzelf ontdekt in de afgelopen maanden dat ik vele talenten heb en dat ik er echt mag zijn.

Mijn huis:
  1. Heel veel spullen in mijn huis zijn gekregen, dat vind ik totaal niet erg, ik hou ervan dat niks bij elkaar past, maar sommige dingen vallen van ellende uit elkaar, dus daar wil ik dit jaar nog een vervanging voor vinden (wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk ;) ).
  2. Mijn huis eens declutteren en alle overbodige spullen wegdoen, verkopen of weggeven.
  3. Mijn huis eens een goede schoonmaakbeurt geven, daarin ben ik geen dochter van mijn moeder, mijn moeder was een echte huisvrouw, altijd druk bezig met poetsen en opruimen en ik heb echt een mentaliteit van komt het vandaag niet dan maar morgen. Het is niet vies bij mij, maar het kan altijd  beter...


Tot zover mijn doelen voor 2014, uiteraard hou ik jullie op de hoogte met de vorderingen ervan.

2 opmerkingen:

  1. Mooie doelen, succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je weblog ontdekt en ga je volgen! Veel succes!
    Die frisdrank hoeft geen probleem te zijn, zolang er geen suiker in zit! Wat ik zelf heel lekker vind: aanmaak limonade zonder suiker.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.