zondag 28 februari 2016

netflix vs film1

Al geruime tijd hebben we bij ons tv pakket ook een abonnement op film1. In het begin keken we vrij veel omdat er veel films opkwamen die we erg leuk vonden en die net uit waren. Toch viel het ons op dat er overdag  vaak leukere films op waren dan bijvoorbeeld vrijdag en zaterdag avond. Zoon kijkt vaak nog wel een aantal films op de zondag morgen. En ook komen de nieuwste films vaak en zeer regelmatig voorbij. Waarbij de piek wel was dat een bepaalde film 9x in dezelfde week te zien was. Ik had daarover een klacht ingediend en kreeg als compensatie 2 maandem gratis.

Nu las ik gisteren op de blog van www.mamanatuurlijk.nl een documentaire die je kon kijken bij netflix. 
Ik heb me erin verdiept en besloten om me aan te melden voor de maand gratis. En ik moet zeggen, tot op heden bevalt het goed. Het enige nadeel is dat er naar mijn idee wat weinig nieuwere films op staan. Maar ik heb al de aantal leuke documantaires gekeken.

Het film1 pakket kost ons maandelijks 15 euro en netflix zou ons 7,99 maandelijks gaan kosten. Een kleine maandelijkse besparing van 7 euro. Maakt jaarlijks toch weer 84 euro.

Wij zijn er nog niet over uit wat we gaan doen. Eerst maar eens een maand gratis proberen en dan maken we onze keuze.
wat zijn jullie ervaringen? 

8 opmerkingen:

  1. Wij hebben al Netflix sinds de dag dat het in Nederland uitkwam. Wij willen niks anders meer. Zo fijn en niet duur. Film1 hebben we in het verleden ook gehad maar ik heb toch liever Netflix. Kijken wanneer je wilt en wat je wilt en niet afhankelijk zijn van een tvgids. Onze zoon heeft een eigen account met alleen een kindergedeelte, super fijn want hij kan dan niet doorklikken en op filmpjes terecht komen waarvan ik niet wil dat hij die kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je de nieuwste films perse wil zien is netflix niet geschikt, maar wil je graag een goede serie kijken en een heel groot aanbod wat oudere films dan is netflix een prima keus voor het geld. Ook het aanbod kinderfilms is zeer ruim, wij kijken al een tijdje met veel plezier en zonder die irritante reclames, en een kleine pauze daar kun je zelf over beslissen. Groet Berna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ons hele gezin (man, vrouw, kleuter) kijkt graag Netflix. Het is soms even zoeken welke series leuk zijn (want niet aansluitend bij het standaard NL tv-aanbod), maar ik zou het niet meer willen missen.

      Wij hebben dus geen kabel meer oid, alleen Netflix

      Verwijderen
  3. Voor mij is het filmabonnement van Pathé ideaal. Meer dan tien jaar. Soms zie ik teveel films en dan neem ik even een break. Dan ben ik film moe. Ik ga rustig 2 of drie keer naar de film in de week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van netflix! Ben er echt dol op. Maar wij kijken ook niet veel films, maar juist vooral series!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van netflix! Ben er echt dol op. Maar wij kijken ook niet veel films, maar juist vooral series!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Netflix is top! Je kunt ook een abbonement delen met familie en zo de besparing nog wat groter maken. Het gebrek aan films wordt ruimschoots opgevangen door de uitstekende series!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben dol op Netflix, terwijl ik het in eerste instantie niet wilde hebben. Maar nu zou ik het niet meer willen missen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.