zondag 31 mei 2015

Back on air!!!

Nou, daar waren we weer. Al met al heeft het korter geduurd dan gedacht.
In plaats van de geschatte 2 weken zonder tv, internet en vaste telefoon, zaten we in totaal 2,5 dag zonder. Gisteravond laat werd de nieuwe modem gebracht door de pakketbezorger en heb ik vanmorgen alles aangesloten en het werkt als een trein.
Maar om nu te zeggen dat we anders dan anders hebben gedaan, voor mijn gevoel niet.
Donderdag zijn we vroeg naar bed gegaan omdat ik vrijdag weer de hele dag moest werken. Vriendlief en zoon zijn vrijdag na schooltijd de hele dag op pad geweest om de auto te laten genieten van een beurt. De auto heeft nieuwe banden gekregen en een kleine beurt en daarbij helemaal gewassen, uitgemest en van binnen gereinigd. Dus deze kan er weer even tegenaan. Daar ging het belastinggeld, we kregen dit jaar niet zoveel terug, maar hebben het besteed aan de auto. 
Zaterdag zijn we boodschappen wezen doen, en vanmorgen de modem aangesloten.

Mijn vakantiegeld is ook binnen, een kleine 400 euro. Hier hebben we de aankomende vakantie alvast van betaald en ik heb mezelf verwend met schandalig dure schoenen. Ik moest nodig nieuwe stappers voor alledag en heb mezelf verwend met uber degelijke leren bootschoenen van een goed merk. Kosten 134,95 euro. Nog nooit in mijn leven zulke duren schoenen gekocht, maar vond dat ik het wel waard was om een keer een groot bedrag ervoor uit te geven. En ik hoop er jaren plezier van te gaan hebben.
Ook zoonlief een paar mooie leren stappers gegeven voor alledaags, leren sandalen voor de zomer had ik hem vorig jaar gekocht via een goedkope veiling met nieuwe merkschoenen, helaas vorig jaar nog te groot, maar dit jaar passen ze. Kleding heeft hij nog voldoende voor aankomende zomer en ik ben nu al steeds wat goedkoper kleding voor hem aan het zoeken voor aankomende winter.
Vriendlief heeft zich vorig jaar al nieuwe zomerschoenen gekocht en deze zitten nog steeds in de doos, hij loopt het liefst op slippers, dus die hoeft ook niks nieuws.

Verder heb ik mezelf verwend met een mooie zomerjas, een trenchcoat, ik wil al jaren een trenchcoat, maar kon deze niet vinden in een grotere maar, zonder er honderden euro's voor neer te leggen. En afgelopen week liep ik er ineens tegenaan, schade €19,95. Verder bij de kringloopwinkel een 3 tal jasjes/blousjes gekocht, totaal 5 euro. Ik ben voor dit jaar voorzien in kleding.Vriendlief heeft besloten dat hij dit jaar ook niks meer uit wil geven aan kleding en voor zoonlief is het nog even afwachten wat hij nodig gaat hebben.

Vakantiegeld van vriendlief komt volgende week en gaat in zijn geheel op de spaarrekening. Ik heb niks meer nodig. Sommige dingen in huis zijn tweedehands en zijn volgens vriendlief aan vervanging toe, maar ik vind het altijd zonde van het geld en ik ben blij met mijn leven en met de spulletjes die ik heb.

Afgelopen week van kennissen een oude videorecorder gekregen, met een hoop videobanden erbij. zaterdagavond de hele avond oude video's bekeken van mij als baby en kind. Pure nostalgie was het. Besloten om de videorecorder zelf te houden en alle video's volgende week weg te geven. Zoonlief had gedoucht vanmorgen en is bij ons op bed gekropen (videorecorder staat bij onze tv op slaapkamer) en kijkt daar nu oude video's van bassie en adriaan.

Op dit moment staat er een verse kippenbouillon te trekken op het fornuis, alvast voor vanavond. We eten verse kippensoep met een broodje en salade hierbij.
Ligt mijn zoon boven bij ons op bed video te kijken en ga ik zo de kast met dekbedovertrekken sorteren. Ga ik zo de was opvouwen en strijken en doen we verder niks vandaag.

Ik mocht van mijn provider een vergoeding aanvragen voor het leed (ahum) wat we hebben geleden zonder tv, internet en vaste telefoon. Zouden jullie hiervan gebruikmaken? en wat  voor bedrag zouden jullie aangeven?

5 opmerkingen:

  1. ik heb maar een klein inkomen, maar waar ik altijd in investeer zijn goede en onvermijdelijk dus ook dure schoenen, ik loop alleen al voor mijn werk ruim 6 uur per dag dus vind ik het belangrijk om goede schoenen te dragen, dat is een investering in mijn gezondheid en mag dus best wat meer kosten, het rare is dat mijn collegas dan roepen ja dat kan ik niet betalen hor ,maar vervolgens wel de nieuwste smartphone hebben en met de auto naar het werk komen terwijl ze dichterbij het werk wonen dan ik die met de fiets komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, gelukkig maar dat het dan is meegevallen!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het sneller opgelost is dan gedacht. En goede schoenen zijn zo belangrijk! Veel plezier ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds ik aan mn voeten geopereerd ben, koop ik alleen maar goede, dus dure, schoenen. Heb mezelf laatst op jawel teenslippers van 90 euro getrakteerd...ik wil ze al jaaaaren, vond het altijd zo zonde van het geld, maar heb het deels van mn verjaardaggeld kunnen betalen en ben er ontzettend blij mee! Zit een goed voetbed in en dat heb ik nodig, hier kan ik jaren mee doen.

    En wat betreft je provider: Probeer er of een geldbedrag uit te slepen of een bepaalde periode wat extra zenders oid? Ik zou eerst voor het geld gaan...nee heb je.
    Succes ermee.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom voor een geldvergoeding in aanmerking, maar ik moet zelf een bedrag hiervoor aangeven.

      Verwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.