zaterdag 11 juli 2015

ik wil zoveel

Ik wil zoveel:

ik wil een leuke lieve moeder zijn
ik wil een goede zorgzame vrouw zijn
ik wil er altijd goed en perfect uitzien
ik wil mijn huis mooi en opgeruimd
ik wil een spetterend sociaal leven met veel vrienden en kennissen
ik wil succes in mijn baan
ik wil geld hebben om te doen wat ik graag zou willen


Maar ach, willen we dat niet allemaal?
En helaas heeft het een nog steeds met het andere te maken....



Ik moet werken om geld te verdienen, en het gaat niet altijd even goed op mijn werk.
doordat ik aan het werk ben, heb ik niet altijd tijd om het huishouden goed te doen, meestal gaat het met een franse slag
doordat ik ook nog eens het huishouden doe als ik moe thuiskom, ben ik niet altijd de leuke moeder en vrouw en heb ik daarnaast ook weinig tijd voor vrienden. En zie ik er ook nog eens niet al te florissant uit.
En ja het levert wat extra geld op, maar nog steeds niet genoeg om te doen wat ik graag zou willen...

Voorlopig gaan we nog maar even zo door, totdat onze droom werkelijkheid is....

 

4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Maar ook: je kan keuzes maken en daar zal je achter "moeten" gaan staan! Meer geld is: groter wonen of vaker vakantie/überhaupt op vakantie bijv. Minder geld is meer tijd. Probeer uit te zoeken wat bovenaan je lijstje staat en kijk in hoeverre dat te verwezenlijken is. Wat je ervoor moet laten, wat je ervoor moet doen. En ga er dan voor! Kijk niet naar het gemis, maar naar datgene wat er wel is/wel kan. En af en toe ervan balen, dat mag natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet herkenbaar, maar ik ben ook wat ouder :)
    Ik wil wel een leuke moeder voor mijn 5 kinderen zijn en een leuke echtgenote
    Ik ben heel tevreden met hoe ik er uit zie, al is dat zeker niet perfect
    Ik vond mijn werk niet meer leuk en ben er daarom mee gestopt
    Ik wil dat mijn huis vooral gezellig is
    Een paar dierbare vrienden is genoeg
    We hebben geen schulden en hoeven dus niet meer geld

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij ook niet echt herkenbaar. Ik heb twee vriendinnen en dat is meer dan genoeg. Ik heb geen zin om achter ik weet niet wie allemaal aan te rennen. Elke dag er perfect uitzien hoeft van mij ook niet. Wel fris gewassen en met schone kleding zonder gaten, maar verder? Nee hoor. En meer geld? Ach, ik kom rond van een uitkering. Gaat prima. Heb niks te klagen. Heb wel dromen hoor, maar ik wil mij er niet telkens constant ontevreden door laten maken met hoe het nu is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles grijpt inderdaad in elkaar. Die uitspraak van Loesje er bij vind ik heel treffend.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.