zaterdag 3 januari 2015

gelukkig nieuwjaar

Allereerst wens ik al mijn lezers een goed nieuwjaar, dat al jullie wensen, dromen en doelen in 2015 uit mogen komen.

Er hebben een aantal veranderingen plaatsgevonden, waardoor ik even geen zin had/tijd had om te bloggen, maar vanaf nu ga ik weer regelmatig hier iets plaatsen.

Allereerst een kort stukje hoe het met mij gaat:
Qua gezondheid gaat het met mij iets minder, ik ben de laatste maanden meer verkouden, dan ik ooit geweest ben, sinds ik op mijn werk meer contact heb met andere mensen, ben ik dus ook vaker ziek. In dit geval: elk voordeel heeft dus blijkbaar ook zijn nadeel ;)

Per 1 januari woon ik weer samen met de vader van mijn zoon, we bleken toch niet zonder elkaar te kunnen. Voor ons allebei blijkt de tijdelijke uit elkaar zijn erg goed te zijn geweest voor onze eigen ontwikkeling.

Qua zoon gaat het gehoor op het moment beter dan het ooit geweest is, hij heeft nog steeds zijn slechthorendheid maar moet hier volgens de doktoren maar mee leren leven.
We zitten op dit moment wel in "de molen" aangezien school denkt dat zoon waarschijnlijk dyslexie heeft.Van deze achtbaan ga ik jullie de komende jaar ook op de hoogte houden.

Ik werk nog steeds, heb inmiddels al een kleine promotie doorgemaakt, met de bijbehorende (zeer kleine) loonsverhoging per uur: Mijn collegae zeggen altijd: we werken hier voor 2 knopen en een bounty. Wat ook zo is, want de loonsverhoging hield een bedrag in van €0,26 per uur BRUTO...
Maar goed, ik werk nog steeds, al heb ik mijn uren teruggezet naar 20 uur. Zodoende hoeven we in 2015 geen, of zeer weinig gebruik te maken van de kinderopvang.

Het samenwonen gaat dus financieel een aantal consequenties hebben in 2015, zo vervallen alle toeslagen die ik had en de teruggave van de b-dienst. Daarentegen hebben we ook meer kosten, omdat we nu zelf alle kosten moeten dragen, daar waar ik vroeger (toen ik alleen was) overal kwijtschelding voor kreeg.

Vanaf nu ga ik vaker hier plaatsen, dus tot snel...


1 opmerking:

  1. De allerbeste wensen voor jullie!
    Mooi dat jullie weer samen zijn, ik hoop dat dat goed zal verlopen.
    Succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijne dagen

Wij wensen jullie fijne feestdagen. Geniet, en wees dankbaar voor de kleine dingen in het leven.